✝ = ♡

KRISZTUSBAN MARADNI - A KORRAL HALADNI

HOGYAN KÜZDJÜNK A LUSTASÁG ELLEN?

2019. október 28. - KMAKH

blog_2019_08_05_dg_sze_how-to-fight-laziness.png

Kaptunk egy levelet egy ismeretlen férfitől, aki azt írta: “John lelkész, egy újjászületett keresztyén vagyok, aki előzőleg homoszexuális életet folytattam. Isten felhasználta az ön szenvedésről és megtörtségről szóló tanítását ahhoz, hogy felülkerekedjek az istentelen nemi vágyaimon. Most azonban egy újszerű küzdelemmel szembesülök – a lustasággal. Mit tanácsol, hogyan győzhetném le ezt a bűnt?”

Fizikai látlelet

Talán furcsán hangzik, de elsősorban kinyitnám a fedőt és megvizsgálnám a motort. Azt értem ezalatt, hogy van-e pajzsmirigy problémája? Szenved-e álmatlanságban? Helyesen táplálkozik-e? A keresztyén életben számos lelki hiányosságnak tartott megnyilvánulás voltaképpen testi eredetű. 

Körülbelül tíz évvel korábban nagyon kimerült voltam, aminek az okát nem tudtam megmagyarázni. Amikor orvoshoz mentem, azt mondta nekem: “nos, nem gondolom, hogy bármi baj lenne, de hadd vizsgáljuk meg a pajzsmirigyed”. Tizenkét óra múlva felhívott és azt mondta: “Súlyos pajzsmirigy-elégtelenséged van. Nem is tudom, hogyan élhetsz így”.

Beállított egy gyógyszeres kezelést, és változás következett be. Ha ezt csupán spirituális szintre tettem volna, nagyot tévedtem volna. A pajzsmirigyem halott volt. Ezen nem változtatott volna semmilyen mértékű bibliaolvasás. Ez lett volna az első dolog, amit teszek. De a pajzsmirigy igazából nem ezt kéri. Azt mondja: “Úgy gondolom, valamilyen bűn áll fenn. Segítesz nekem ebben?”

A kemény munka teológiája

Első lépésként bátorítanám, hogy kezdje a Biblia elején és vegyen fel egy jó munkaerkölcsöt.

A világ nem egy átok, a meghiúsult munka átok. „És fogta az Úristen az embert, elhelyezte az Éden kertjében, hogy azt művelje és őrizze.” (1 Mózes 2:15). Ez a bűneset előtt történt.  Tehát alakíts ki egy jó, kemény és pozitív munkaerkölcsöt.

Ismerd fel, hogy Isten azért helyezett bennünket a földre, hogy társ-szerzői, társ-teremtői, társ-dolgozói legyünk Istennek.

A Biblia mondja: „Mert az Ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk.” (Efézus 2:10). Vagy „tedd meg mindazt, ami a kezed ügyébe esik...” (Prédikátor 9:10). Vagy „amit tesztek, jó lélekkel végezzétek úgy, mint az Úrnak, és nem úgy mint az embereknek" (Kolossé 3:23).

Ezek az igeversek egy kemény munkaerkölcsöt állítanak fel, ami a napi tettek mezejére visz: felkelni, hatékony lenni, valamit elindítani, alkotni valamit, kitakarítani egy szobát, megmosni az autót, megjavítani a fékeket, megírni egy számítógépes programot, gondoskodni egy beteg emberről vagy főzni egy finom ételt. Mindezen dolgokat Isten megáldja, mint amiket örömmel elvár a munkatársaitól és társ-teremtőitől.

KEGYELEM ÁLTAL DOLGOZNI

Miután kifejlesztettem egy jó, kemény munkateológiát, úgy gondolom, hogy felhívnám a páciens figyelmét bizonyos dolgokra, ami a lustaságot illeti. Például, Pál mondta a 2 Thesszalonika 3:10 versében: „...ha valaki nem akar dolgozni, ne is egyék”.

Talán a legutolsó dolog amit megemlítek az, hogy a kemény munka voltaképpen hasznossá tenni magad Isten kegyelme számára. Egyik kedvenc igeversemre utalok az 1Korintus 15:10 - „de Isten kegyelméből vagyok ami vagyok, és hozzám való kegyelme nem lett hiábavaló, sőt többet fáradoztam, mint ők mindnyájan, de nem én, hanem az Istennek velem való kegyelme.”

Segítenék neki felfedezni hogyan tudna az akaratával belesimulni egy nehéz munkába, úgy hogy munka közben és azután is érezze és tudja, hogy Isten munkálkodik benne.

Pál apostol mondja: „...félelemmel és rettegéssel munkáljátok üdvösségeteket, mert Isten az aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a cselekvést az Ő tetszésének megfelelően”. (Filippi 2:12-13). Szerintem az életben ez adja a munka legnemesebb értelmét.

Tehát ez lenne az én meglátásom. Lépésről lépésre mennék, hogy megismerjem az emberek valódi, személyes szükségeit. Ezek bibliai alapelvek, melyekbe beleásnék az illetővel.

John Piper a desiringGod szervezet alaptója és tanárja és a Bethlehem College & Seminary kancellárja. 33 évig Minnesottában a minneapolisi Bethlehem Baptista Gyülekezet lelkésze volt. Több mint 50 könyv szerzője mint a Desiring God: Meditations of a Christian Hedonist (Egy keresztyén hedonista elmélkedései) és az újabb könyv: Why I Love the Apostle Paul: 30 Reasons (30 ok amiért szeretem Pál apostolt.)kmakh_profile_hun_flag_small.png

Forrás © | Fordította: Deák Melinda

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztusbanmaradni-korralhaladni.blog.hu/api/trackback/id/tr3414982648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása