✝ = ♡

KRISZTUSBAN MARADNI - A KORRAL HALADNI

JÉZUS KRISZTUS FŐPAPI IMÁJA

(3) Imádság a Gyülekezetért (János 17:20-26)

2021. június 01. - KMAKH

blog_2021_05_13_pf_fopapi_ima-03.png

JÉZUS KRISZTUS FŐPAPI IMÁJA

Imádság saját magáért, Ján 17:1-5

Imádság a követőiért, Ján 17:6-19

Imádság a Gyülekezetért, Ján 17:20-26

A rész utolsó 6 igeverse az övéiért, a gyülekezetért elmondott imádságot tartalmazza. A váltás a 20.v.-ben történik, amikor azt kéri – De nemcsak ő érettük könyörgök, hanem azokért is, akik az ő beszédükre hisznek majd én bennem.” Ez már magába foglalja az egész igaz gyülekezetet, minden időben. Nézzük tehát meg, mit tartalmaz a gyülekezetért elmondott imája!

A GYÜLEKEZET ÖSSZETÉTELE. 20.v.

Akik az ő beszédükre hisznek majd én bennem. A gyülekezet olyan emberekből áll, akik hisznek. A hit emberei. Hisznek én bennem – jelenti a testet öltött Igét, az Úr Jézust, vagyis benne hiszünk. A hitünk központja, lényege és koronája egy személy, nevezetesen Jézus Krisztus. Ahogy kihagyjuk hitünkből az Úr Jézust, ott elhagytuk az üdvösséget és az igaz gyülekezetet is. Az, hogy valaki Krisztus igaz gyülekezetéhez tartozik vagy sem, azt az ő hite határozza meg. A gyülekezeti tagság alapvető követelménye az Úr Jézus Krisztusba vetett hit. Vajon hányan tesznek eleget ennek a követelménynek? Sok olyan gyülekezet létezik, ahol hitetlenek is bekerülnek Isten népe közé. Te melyik vagy? Mennyire értelmetlen Jézus Krisztus gyülekezetéhez tartozni úgy, hogy ne higyj Jézus Krisztusban!

Az ő beszédükre, az pedig az írott Igét jelenti. A tanítványok idejében, mivel ez nem volt még leírva, ezért az ő beszédük alatt értjük a tanítványok beszédét. Az ő szolgálatuk által jutott el az evangélium másokhoz és így gyarapodott a gyülekezet. Mert az evangélium először szóbeszéd útján terjedt, aztán le is írták ezt, így született meg az Újszövetség. Mert a hit hallásból van, a hallás pedig Isten Igéjének hirdetése által. Ha akarjuk, hogy a gyülekezetek gyarapodjanak, hirdetnünk kell Isten Igéjét!

A GYÜLEKEZET EGYSÉGE. 21.v.

Hogy mindnyájan egyek legyenek. Az Úr Jézus a gyülekezet egységéért imádkozik. Minden gyülekezetnek szüksége van egységre. De ez az ima, a hívők, az ő népének egységére utal. Itt nem egy helyi gyülekezetben levő egységről van szó. A legtöbb helyi gyülekezetben azért nincs egység, mert lehetnek közöttük hitetlenek. A szövegből nézzük meg ennek az egységnek a jellemvonását és a drága gyümölcsét is.

Az egység jellemvonásai. Amint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk. Egy lelki egységről van szó, nem egy anyagi, fizikai egységről. Nem a rituálok, szokások, istentiszteleti formák, nevek és címek egységéről van szó. Nem a felekezetek közötti egységről van szó. Itt az Atya Istennel és a Fiú Istennel való egységről van szó. Ehhez az egységhez pedig szükséges, hogy az ember meg legyen váltva, mert az egység, a megváltott lelkek egysége az Atyában. Erről van tehát itt szó. Nem a mai ökumenikus mozgalmakról van szó, hogy így legyünk egyek mindenkivel. Szó sincs róla, hiszen vannak sokan ezekben az ökumenikus hálózatban, akik nem is hisznek az Úr Jézusban, mint Isten Fiában. 

Az egység gyümölcse. Hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem(23) Én ő bennük, és te én bennem: hogy tökéletesen eggyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél. A gyülekezeti egység erőt ad és hatékonnyá teszi a gyülekezet bizonyságtételét egy adott helyen. Minél jobb az egység, annál erősebb egy gyülekezet bizonysága a világ felé, annál jobban elhiszik az evangélium igazságait.

Az Úr Jézus az egységért imádkozik, te imádkozol-e ezért, munkálkodsz-e a gyülekezet egységén?

A GYÜLEKEZET, MINT LELKI KÖZÖSSÉG. 24.v.

Atyám, akiket nekem adtál, akarom, hogy ahol én vagyok, azok is én velem legyenek; hogy megláthassák az én dicsőségemet. Az Úr Jézus itt imádkozik azért a lelki közösségért, ami közötte és a gyülekezet között létezik.

Akarom, hogy ahol én vagyok, azok is én velem legyenek. Figyeljük meg milyen erősen akarja az Úr Jézus azt, hogy közösségben legyünk vele és egymással. Amikor Isten megteremtette Ádámot, vágyott a vele való közösségre. A bűn volt az, ami ezt a közösséget megrontotta. Ha az Úr Jézus akarja, hogy a benne hívők áldott lelki közösségben legyenek, akkor ezt nekünk is akarni kell. Vágynunk kell arra, hogy együtt legyünk, közösségben. Milyen szomorú amikor ott lehetnénk együtt a gyülekezeti alkalmon és sokan nem törődnek vele, nem vágynak a gyülekezetbe. Ez beszél az ember hitének minőségéről, lelki állapotáról. Természetesen a hitetlenek, a testi emberek iránti érdektelenség egy másik dolog. A hívőkkel legyünk egyek.

Ahol én vagyok, azok én velem legyenek. Ahhoz, hogy élvezhessük ezt a lelki egységet, ehhez ott kell lennünk, ahol Krisztus is van. És Ő biztos nem a bevásárló központokban, strandokon, TV-ben van akkor, amikor a hívők összegyűlnek közösséget gyakorolni, hogy együtt Istent imádják. Ha nem érezzük magunkat közel az Úrhoz, valószínű azért, mert nem vagy ott, ahol az Úr is jelen van.

Hogy megláthassák az én dicsőségemet. Egy olyan áldásról van itt szó, amit testies ember sem megérteni, sem értékelni nem tud. De a lelki ember azonnal észreveszi, hogy itt egy nagyon nagy áldásról van szó. Mekkora áldás, lehetőség meglátni az Úr Jézus dicsőségét. Látni a királyok Királyát teljes szentségében, dicsőségében, drága dolog. A zsoltáros megértette ezt, amikor azt írta, Zsolt 16:11 teljes öröm van tenálad; a te jobbodon gyönyörűségek vannak örökké.” Azok, akik közösségben vannak így az Úr Jézussal, azok nagy áldásnak a részesei, azok lelki szemeikkel látják az Úr Jézus dicsőségét az Igében, a Gyülekezetben! Érték-e ez neked?

A GYÜLEKEZET ISMERETE. 25.v.

Igazságos Atyám! És e világ nem ismert téged. A hívő egy olyan ember, aki nagyon fontos lelki igazságok ismeretének birtokában van. Ellentétben a világgal, ahol tudatlanság uralkodik Istenről, az Úr Jézusról és a gyülekezetről. A hívő ismeri Istent, a hitetlen világ nem ismeri Istent. Ez a tudatlanság egy nagy veszteséggel jár a világ számára, ahogy Hóseás is írja, 4:6 Elvész az én népem, mivelhogy tudomány nélkül való.” És itt Hóseás az Isteni dolgokkal kapcsolatos tudományról ír, nem másról. Óh, ha nem ismerjük meg az Úr Jézust személyesen, az kárhozatot jelent, ítéletet. Igyekezzünk megismerni Őt.

És ezek megismerik, hogy te küldtél engem. Itt az Úr Jézus azonosságáról van szó. Megismerni, hogy hogy Ő Isten küldötte, választott szolgája, a Messiás, a világ üdvözítője. Sok dologban lehetünk tudatlanok és nem baj, de ebben nem lehetünk tudatlanok. Mert ez a tudatlanság örökkévaló veszteséget, kárhozatot jelent.

Az Úr Jézus azért imádkozik, hogy az emberek ismerjék meg Őt. Vágysz-e arra, hogy jobban megismerd Őt?

A GYÜLEKEZET SZERETETE. 26.v.

És megismertettem ővelük a te nevedet, és megismertetem; hogy az a szeretet legyen őbennük, amellyel engem szerettél, és én is őbennük legyek. Az Úr Jézus könyörgése szeretettel végződik. De figyeljük meg, mit mond!! Megismertettem velük a te nevedet… hogy az a szeretet legyen őbennük. A lelki ismeretszerzés szeretetet létesít a hívő ember szívében!

Sokat beszélnek manapság a szeretetről sok fele. De elég gyakran ez a szeretet, amiről szó van, egy hamis szeretet mert nem a Szentírás igaz és tiszta tanításán alapszik. Pl., ha egy igehirdető a bűn ellen prédikál, azt mondják rá, hogy nincs benne szeretet. Ha vannak a gyülekezetben olyanok, akik el akarnak szakadni a világtól vagy fegyelmet akarnak gyakorolni egy bűnbe esett tagon, akkor ezekre is azt mondják, nincs szeretet bennük. És meg vannak tévesztve ezek által sokan és azt gondolják, hogy a szeretet nem más, mint a bűn elviselése, megtűrése. De ez nem a Krisztus szeretete, nehogy megtévesszen minket! Itt egy olyan szeretetről van szó, amire ismeretszerzés által jut el az ember. Minél jobban megismerjük Istent, annál jobban lesz tele a szívünk szent, mennyei szeretettel!

Ez a szeretet tehát, amiért imádkozik az Úr Jézus nem az a szeretet, amit Hollywood-ban a filmekben mutatnak be. Nem az a szeretet, amit a világ akar bemutatni. Nem az a szeretet, amit válópereken mutatnak be a bíróságon. Ez egy örökkévaló szeretet. Ugyanaz a szeretet, ami létezik az Atya és a Fiú között. Az pedig erős, szent, tiszta. Ha megnyerjük mi is ezt a szeretetet, az nem lesz idéglenes! Az tartós lesz!

Mennyire szereted az Úr Jézust? Szeresd az Urat, a te Istenedet és szeresd felebarátodat. Milyen sokan beszélnek a felebarát iránti szeretetről, de ez az Isten iránti szeretettel kezdődik és abból ered. Ez az a szeretet, amiért az Úr Jézus imádkozik. Szeretnünk kell egymást, de ha nem szeretjük Istent, az Ő Fiát, aki tökéletes, hogyan is tudnád szeretni a tökéletlen embert? SZERESSÜK az Urat és egymást!

Adjunk hálát, hogy az Úr Jézus a Gyülekezetért is imádkozott, és mai napig közbenjár értünk!

kmakh_profile_hun_flag_small.png

KMKH © Első rész  Második rész

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztusbanmaradni-korralhaladni.blog.hu/api/trackback/id/tr6116578906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása