✝ = ♡

KRISZTUSBAN MARADNI - A KORRAL HALADNI

MENNYORSZÁG

(24) Uralom az Új Földön - Örökkévaló Királyság

2019. február 06. - KMAKH

blog_2019_02_06_mo24_kk_uralom_a_foldon_orokkevalo_kiralysag.pngMIT FOGLAL MAGÁBA ISTEN ÖRÖKKÉVALÓ KIRÁLYSÁGA?

„Miért nem ismerjük az országot, melynek a polgárai vagyunk? Mert olyan messzire tévelyegtünk tőle, hogy egészen elfelejtettük azt. De az Úr Krisztus, az ország Királya, lejött hozzánk és elűzte a feledést a szívünkből. Isten olyan testet öltött, mint a mienk, hogy Ő lehessen az Út számunkra, amely az Ő országába elvezet.” – Augusztinusz -

Ha neked kellene elmondanod, hogy milyen egy királyság, milyen dolgokról beszélnél feltétlenül? Úgy gondolom egy királyról mindenképpen beszélnél, és azokról a dolgokról, amelyeket igazgat, de mit foglalnál még bele a leírásba? Ahhoz, hogy teljes leírást kaphassunk egy királyságról, nem kellene-e még beszélnünk a területéről is, a kormányzásáról és a kultúrájáról? Miért van az mégis, hogy amikor Isten Királyságáról beszélünk sokszor csak a Királyra gondolunk és azokra, amik, akik felett uralkodik, de kihagyjuk a területét a királyságnak és a kultúráját? Annyira spiritualizáljuk, lelki síkon gondolunk Isten Királyságára, hogy valami megfoghatatlannak és teljességgel túlviláginak képzeljük el.

HÁT NEM AZT MONDTA JÉZUS, HOGY AZ Ő KIRÁLYSÁGA NEM E FÖLDRŐL VALÓ?

Amikor Jézus azt mondta a farizeusoknak, hogy „Nem e világból való vagyok” (János ev. 8:23), Ő nem azt értette ez alatt, hogy „Nem vagyok ebben a világban”, sokkal inkább arról beszélt, ahonnan jött. Az Ő Királysága nem e világban van, mert nem e világból való. Nem ebből a világból származik, nem innen gyökerezik az Ő Királysága. Sőt, egyáltalán nem fertőzte meg a bukott világ az Ő Királyságát, egészen más elvek szerint működik.

Amikor Jézust kérdezték ezt mondta Pilátusnak „Az én országom nem e világból való. Ha e világból való volna az én országom, az én szolgáim vitézkednének, hogy át ne adassam a zsidóknak. Ámde az én országom nem innen való. …Te mondod, hogy én király vagyok. Én azért születtem és azért jöttem e világra, hogy bizonyságot tegyek az igazságról. Mindaz, aki az igazságból való, hallgat az én szómra.” (János ev. 18:36-37). Amikor Jézus arról beszélt, hogy az Ő országa nem e világból való, nem azt mondta ezzel, hogy az Ő országa nem lehet az új, megváltott földön. Arról beszélt, hogy az Ő országa nem e jelen való világból való, amilyen ez a világ, amely az átok alatt van. Bár Krisztus Királysága nem e földről való, viszont kiterjed a földön és egy napon teljesen elfoglalja a földet. Krisztus Királysága a bennünk lakó lelke által érinti ezt a földet a gyülekezet jelenlétével, ahol Ő uralkodik. Jézus mondta, hogy „Elközelített az Isten országa” (Lukács ev. 10:9). Ő a gyermekekről azt mondta „ilyeneké az Isten országa” (Máté ev. 19:14).

Fontos, hogy különbséget tudjunk tenni a között, ami világi és a között, ami csak a földhöz kapcsolódó, fizikálisan létező. A teremtettség földhöz kapcsolódó (1. Mózes 1:31). A bukott emberiség és annak kultúrája az világi (Róma 12:1-2, Titusz 2:12). Ami a fizikai testünk része, az Isten keze munkája, ami testies az a bűn alatt van, és az egész emberiségre kihatott bukás következménye (Róma 7:5, 18). Önmagában tehát a „test” szó nem negatív, Jézusról több helyen is beszél az ige, ezt a szót említve (1.Timótheus 3:16, Zsidók 2:14, 2. János 1:7), azonban Benne nem volt bűn, éppen ezért a test és bűn szók nem lehetnek rokonértelműek. Bár fizikai testünk a bűn következtében megromlott, bűnös, és ilyen módon a bűn eszköze is lehet, végső soron nem ez a bűn forrása. Azt parancsolja az ige a Róma 6:13-ban, hogy „szánjátok oda magatokat az Istennek, mint akik halálból életre keltetek, és a ti tagjaitokat igazságnak fegyvereiül az Istennek.” Ha így teszünk, az a terv, amellyel a testünk meg lett alkotva, hogy igazság eszközei, az igazlelkűség, igaz szív és gondolkodás eszközei legyenek, célhoz ér. És ilyen eszközök lesznek örökké a testünk feltámadása után.

JÉZUS, AZ ÚJ FÖLD MÉLTÓ KIRÁLYA

A Jelenések 5:1-10 a mennyország egy részébe enged betekintést. Isten, az Atya, a menny Ura a trónon ül egy lepecsételt tekercset tart a jobb kezében. Ami le van pecsételve- hét pecséttel van lepecsételve, hogy minden lehetőségét kizárja annak, hogy bárki is meghamisítsa vagy manipulálja a tartalmát- az Atya akarata, az ő terve a birtokának rendezéséről, irányításáról és elosztásáról. Ebben az esetben a bírtok neve a föld, a rajta levő embereket magába foglalva. Isten úgy tervezte a teremtéskor, hogy az ember uralja a földet. De ki lesz, aki méltó, hogy megkapja és uralja ezt a birtokot?

János azt írja „Én azért igen sírok vala, hogy senki nem találtaték méltónak, a könyv felnyitására és elolvasására, a ránézésére sem.” (Jelenések 5:4). Az emberek bűne miatt az egész emberiség és a föld romlottá vált. Nincs ember, aki méltó volna, hogy átvegye a tekercset, amelyet Isten Ádámnak és leszármazottjainak tervezett. Ádám méltatlannak bizonyult csakúgy, mint Ábrahám vagy Dávid vagy bárki más a történelem folyamán. Éppen akkor, amikor egészen úgy tűnik, hogy Isten terve az emberiségre és a földre nézve mindörökre meghiúsul, a szöveg drámai fordulatot vesz: „És egy a vének közül monda nékem: Me sírj: ímé győzött a Júda nemzetségéből való oroszlán, Dávid gyökere, hogy felnyissa a könyvet és felbontsa annak hét pecsétét. És láték a királyi szék és a négy lelkes állat között és a Vének között egy Bárányt állani, mint egy megölöttet, hét szarva és hét szeme vala, ami az Istennek hét Lelke, amely elküldetett az egész földre. És előjöve és elvevé a könyvet a királyi székben ülőnek jobb kezéből. És mikor elvevé a könyvet a négy lelkes állat és a huszonnégy Vén leborula a bárány előtt, mindenkinél hárfák és aranypoharak lévén, jóillatokkal tele, amik a szentek imádságai. És éneklének új éneket, mondván: Méltó vagy, hogy elvedd a könyvet és megnyisd annak pecséteit, mert megölettél és megváltottál minket Istennek a te véred által, minden ágazatból és nyelvből és népből és nemzetből.” (Jelenések 5:5-9).

Egy idős teológus egyszer azt mondta: „Ki szidná meg a szolgát, ha elveszi az első fogást az ünnepi ebéden, mikor a második sokkal nagyszerűbb finomságokat tartalmaz?” Ki az tehát, aki bánná, hogy ez a jelenvaló világ elmúlik, amikor látja, hogy az örökkévaló öröm világa jön felé? Az első fogás a kegyelem, a második azonban a dicsőség, és az épp úgy jobb, ahogyan a gyümölcs jobb a virágjánál. -C.H.Spurgeon-

Minden teremtmény, legyen az ember vagy angyal, ámulva áll ez előtt az ember előtt és mindaz előtt, amit elvégzett. Az Atya, Aki a menny trónján ül, soha nem hal meg. Ehelyett, az örökös, az Ő szeretett Egyszülött Fia halt meg. Ő megöletett azért, hogy megváltsa az embereket Isten számára, és nem csak egy kis képviseletét váltotta meg a bukott emberiségnek, hanem minden ágazatból és nyelvből és népből és nemzetből.

A leírás Krisztus követőinek szavainál ér tetőpontjához: „És tettél minket a mi Istenünknek királyokká és papokká, és uralkodunk a földön”. (Jelenések 5:10).

A 2. Zsoltár úgy beszél Jézusról, mint Aki „vasvesszővel” uralkodik és darabokra zúzza a nemzeteket, mint az agyagedényt (Zsoltárok 2:9), ez a Messiás visszajövetelére, az ítéletre és talán az ezer éves uralomra vonatkozó utalás. Azonban miután a mennybe jutunk, az Új Földön nincs többé vasvessző sem összetöretés, mert nem lesz ott lázadás, sem bűn sem halál többé. A bűn legyőzetése, végleges eltörlése nem jelenti azt, hogy Krisztus többé nem uralkodik. Azt jelenti, hogy nem szegül semmi ellene az Ő uralmának, hanem elkezdődik az Ő örökkévaló uralma, és Ő ad uralmat a földön az örökös társainak. Ha megértjük Istennek a változhatatlan tervét az ő népe számára, hogy uralkodjanak a földön, akkor nem lep meg bennünket, hogy még mindig vannak nemzetek az Új Földön és királyok jönnek tisztességet tenni a Királyok Királyának (Jelenések 21:24-26).

A TERÜLET FONTOSSÁGA

Elengedhetetlen velejárója bármelyik királyságnak a terület. David Chilton a Helyreállított Paradicsom (Paradise Restored) című írásában ezt írja: „Amikor Isten megteremtette Ádámot, egy területre, birtokra helyezte őt, és uralmat adott neki fölötte. A terület, a bírtok elengedhetetlen az uralomhoz… így a megváltás magába foglalja a terület és tulajdonjog megváltását is…Ezért van az, hogy a Bibliában a törvény tele van utalásokkal a tulajdonra, tulajdonjogra és gazdaságra nézve… ez az amiért a reformáció olyan nagy hangsúlyt fektetett erre a világra, mint az eljövendőre. Az ember nem lesz megváltva attól, hogy elhagyja lakókörnyezetét, mindazt, ami körülveszi, kikerülve ebből a közegből. A megváltás nem ment ki minket az anyagi világból, hanem a bűnből ment meg és az átok következményeitől. A biblikus elképzelés szerint az embernek kell uralkodnia egy terület felett, mégpedig Isten irányítása alatt és szerint.”

Mi csak zarándokok vagyunk a földön, amely elmúlik, de igazából úttörők és telepesek leszünk az Új Földön. A föld a számunkra megfelelő lakhely „Mert az igazak lakják a földet és a tökéletesek maradnak meg rajta. A gonoszok pedig a földről kivágattatnak, és a hitetlenül cselekedők kiszaggattatnak onnan.” (Példabeszédek 2:21-22). „Az igaz soha meg nem mozdul, de az istentelenek nem lakják a földet” (Példabeszédek 10:30).

Krisztus mondja: „Aki győz, oszloppá teszem azt az én Istenemnek templomában, és többé onnét ki nem jő, és felírom ő reá az én Istenemnek nevét, és az én Istenem városának nevét, az új Jeruzsálemét, mely az égből száll alá, az én Istenemtől, és az én új nevemet” (Jelenések 3:12).

Figyeljük meg, hogyan vonul végig a Zsoltárok, Példabeszédek és Ézsaiás könyvén is a gondolat, hogy a Föld Istenhez és az Ő népéhez tartozik (nem pedig a hitetlenekhez, akik manapság vezetik).

„Úrrá tetted őt (az emberiséget) kezeid munkáin, mindent lábai alá vetettél.” (Zsoltárok 8:7).

„Az Úré a föld és annak teljessége, a földkerekség és annak lakosai” (Zsoltárok 24:1).

„Annak lelke megmarad a jóban, és magzatja örökli a földet” (Zsoltárok 25:13).

„Mert az elvetemültek kivágattatnak, de akik az Urat várják öröklik a földet. … A szelídek pedig öröklik a földet és gyönyörködnek nagy békességben…. Mert akiket Ő megáld, öröklik a földet, és akiket Ő megátkoz, kivágattatnak azok.” (Zsoltárok 37:9, 12, 22).

„Mert az Úr felséges, rettenetes, nagy király az egész földön” (Zsoltárok 47: 2).

„Így szól az Úr: jókedvem idején meghallgattalak, és a szabadulás napján segítettelek, megtartlak és nép szövetségévé teszlek, hogy megépítsd a földet, és kioszd az elpusztult örökségeket.” (Ézsaiás 49: 8).

„… aki bennem bízik örökségül bírja a földet, és örökli szent hegyemet” (Ézsaiás 57:13).

Az Ézsaiás 57:13-ban a szó, amely területet jelöl, mint föld, más helyeken is ugyanaz a héber szó van, és a Föld-et jelöli, ez az eret szó. Az Ó Szövetségben több, mint 2500 alkalommal kerül említésre ez a szó. Ennek a szónak a gyakori előfordulása azt sugallja, hogy jelentése fontos helyet foglal el az Ó Szövetségben, vagyis az Ó Szövetség tele van a terület, föld, lakhely, bírtok gondolatával. A föld az emberiség számára készített hely, Izrael, különösképpen pedig Jeruzsálem az Isten népe számára készített lakóhelyet jelöli.

Isten Ádámnak és Évának gondjaira bízta a földet. Minden ember az ő leszármazottjuk, így egyenként fel kell vegyék ennek a gondját és felelősségét. Aztán következett a bűnbeesés és az özönvíz. Később, amikor Isten szövetséget kötött Ábrahámmal, mit ígért neki elsőként? Földet, birtokul. (1.Mózes 12 1:7). Bár az egész föld az átok alatt volt, Isten ígért Ábrahámnak egy részt, egy olyan földet, amelyen élhetett, amelyet vezethetett, igazgathatott, mégpedig oly módon, hogy dicsőséget adott Istennek és áldást hozott minden környező nép számára is.

„Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök”. (Galata 3:29). Az újszövetségi hívők, nem csak Izrael, örököstársak az Ábrahámnak tett ígéretekben- és ezek az ígéretek a föld birtoklására is vonatkoznak.

Miután azt mondja a Dániel 12:2-3 ban azt mondja az ige, hogy az emberiség feltámad a föld porából, azok akik Krisztuséi uralkodnak és ragyognak Krisztus Királyságában, Isten ezt ígéri Dánielnek: „Te pedig menj a vég felé, és majd nyugszol és felkelsz a te sorsodra a napoknak végén”. (Dániel 12:13). Az örökség általában nem csak pénzt jelent, hanem földet is, egy helyet, ahol élnek és emberek birtokolják. A testi feltámadásunk után egy örökséget kapunk majd. Az Új Föld a végső ígéret földje a számunkra, az örökkévaló szent föld, ahol Isten népe lakozni fog.

A TÖRTÉNELEM CÉLJA

Isten szuverén Ura az univerzumnak, és mégis azt választja, hogy ne egyedül kormányozza az univerzumot. Ő felelősséget bíz angyalokra, akik között felállított egy hierarchiát, Mihály arkangyal parancsnoksága alatt (Júdás 1:9, Jelenések 12:7). Isten az Ő képmására teremtette az embert, mint alkotásra képes embereket, akik uralmára bízta a teremtettséget, hogy végrehajtsák az Ő akaratát. Nem kelletlenül dobta tovább ránk a vezetés felelősségét, sőt örvendett, hogy ezzel megbízta az embert. Ő egyedülállóan alkotott meg bennünket embereket, hogy képesek legyünk megbirkózni ezzel a felelősséggel és örömünket leljük ennek a feladatnak a teljesítésében. Mi egy rendkívül gazdag földes Úr családjába születtünk. Nincs egyetlen milliméter sem az egész világegyetemben, ami nem Hozzá tartozna, nem az Övé lenne, és ez által az Ő gyermekié, örököseivé is. A mi Atyánknak olyan családi vállalkozása van, amely az egész univerzumra kiterjed. Ő reánk bízza ennek az üzletnek az irányítását, és ezt fogjuk tenni egy örökkévalóságon át, gondozzuk és vezetjük az univerzumot, az Ő képmását hordozva, mint gyermekei és követei.

Miközben mindennapi kihívásainkkal szembe nézünk, annak a tudata, hogy lesz majd egy új föld más nézőpontba helyez mindent. Ez azt jelenti, hogy nem csak reménysége, de célja is van a fáradozásunknak, szenvedésünknek. Azt jelenti, hogy bár eluralkodott a törvénytelenség, de nem fog örökké tartani.  Isten mindent helyreállít, megjutalmazva az Ő népét, mert Benne bízott. Ezt a teljesen feje tetejére állt világot talpra állítja, és az Ő szeretett gyermekeinek a gondjaira bízza.

Az Új Föld ígérete arra emlékeztet bennünket, hogy az emberiség történetének eseményei nem ok nélkül történnek, követik egymást. Sőt sokkal inkább egy isteni terv beteljesülése felé vezetnek, amely magába foglal egy Új Földet, egy olyan kultúrát és embereket, amelyben Isten megdicsőül, és Istent dicsőíti.

Herman Ridderbos, teológus, ezt írja: „Nem érthetjük meg a bibliai kinyilatkoztatást, az emberiség történelmét, vagy akár saját életünk eseményeit, ha nem sejtjük Isten tervét az új mennyel és új földdel kapcsolatosan…Krisztus megváltó munkája magában hordozza a teljes kozmikus küzdelemnek a mindent átfogó megoldását…azt a célt, amely abban valósul meg, hogy az egész teremtettséget újra egyedül Isten uralma alá és vezetése alá helyezi.

Emlékezz Isten hogyan fejti ki tervét az Efézus 1:10-ben: „Az idők teljességének rendjére nézve, hogy ismét egybeszerkeszt magának mindeneket a Krisztusban, mind amelyek a Mennyekben vannak, mind amelyek a földön vannak.”

Az Ő terve az, hogy Krisztusban „…békéltessen meg mindent Magával, békességet szerezvén az Ő keresztjének vére által, Ő általa mindent ami csak van, akár a földön akár a mennyekben.” (Kolossé 1:20).

Tévedünk ha ezt az igét csupán az univerzalista teológiát vallók kezére bízzuk, akik kiragadják és mellőzik az igenis hangsúlyos bibliai állításokat arról, hogy lesznek olyanok, akik az örökkévalóságot a pokolban fogják tölteni. Azonban nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy mennyire széles körű az a megváltás, amelyről beszél. Antony Hoekma jól vélekedik, amikor a mellett foglal állást, hogy „úgy kell látnunk a történelmet amely folyamatos mozgásban van, egyre közelebb visz a végső célhoz, egy helyreállított, dicsőséges univerzumhoz.”

Vegyük figyelembe ezt a prófétai kijelentést: „A hetedik angyal is trombitált és nagy szózatok lőnek a mennyben, amelyek ezt mondják vala: E világnak országai a mi Urunkéi és az Ő Krisztusáéi lettek, Aki örökkön örökké uralkodik.” (Jelenések 11:15). Nem mondja, hogy Krisztus elpusztítja ennek a világnak a királyságait, azt sem mondja, hogy helyettesíteni fogja ezeket, nem, ennek a földnek a királyságai Krisztus Királysága lesznek. Isten nem törli el a földi királyságokat, de egészen átváltoztatja őket az Ő Királyságává. Ez az új királyság az új földön lesz az amely Isten mennyei királyságához kapcsolódik örökre, amely fölött Ő fog uralkodni örökkön örökké. Ez egy forradalmi nézőpont azokkal szemben, amelyek úgy tartják, hogy Isten Királysága lerombolja és eltörli a földi királyságokat a föld színéről és mással helyettesíti azokat. Sokkal inkább Isten megtisztítja, megváltja, feltámasztja, újjá teszi, örökkévaló királysággá teszi őket. Ez megint vissza visz bennünket az Új Jeruzsálemről hallottakhoz: „És a pogányok, akik megtartatnak annak világosságában járnak, és a föld királyai az ő dicsőségüket és tisztességüket abba viszik. És annak kapui be nem záratnak nappal (éjszaka ugyanis ott nem lesz), És a pogányok dicsőségét és tisztességét abba viszik.” (Jelenések 21:24-26).

Bruce Milne ezt mondja erről az igéről: „Semmi értékes a történelemből nem marad ki a mennyből. Minden, ami egyedülállóan tükrözi az Igaz Istent, minden, ami érték a nemzetek történeteiből és kulturális örökségéből, amiben Isten megdicsőült helyet kap az Új Jeruzsálemben.”

Mint a bölcsek, idegen nemzetek királyai, elmentek egykor a régi Jeruzsálembe, hogy megtalálják és imádják a Messiást, a Királyt, az új Földön megszámlálhatatlan bölcs és király érkezik az Új Jeruzsálembe. Alázattal, hálával és dicsőítéssel telt szívvel  ajánlják fel kulturális kincseiket, mint ajándékot Királyuknak, Jézusnak. kmakh_profile_big_hun_flag_small.pngÉs Ő örömmel fogadja azokat. A király örömmel bízza oda a nemzetek irányítását azoknak, akik hűséggel szolgálták Őt a bűntől beárnyékolt földön is, a dicsőséges örökkévaló szabadulás, megváltatás előtt.

* A sorozat Randy Alcorn - Heaven (Mennyország) című könyve alapján készült igehirdetések gyűjteménye

Fordította: Kelemen Krisztina

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztusbanmaradni-korralhaladni.blog.hu/api/trackback/id/tr5914558412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása